torstai 30. elokuuta 2012

pjs muisteloita osa 9

työharjoitteluni

toukokuun puolessa välissä maanantaina aamu yhdeksältä riennän kokoushuoneeseen. paikalla on toimittajien joukko. kaikki hymyilevät minulle ja minulle tulee turvallinen olo. aloitin työharjoitteluni pyhäjokiseutu lehdessä. pelkäsin kovasti sitä hyväksytäänkö minut toimitukseen toimittajaharjoittelijaksi. pelkäsin halveksuvia katseita, virheitä ja haukkuja. pelkoni osoittautui vääräksi jo heti ensimmäisinä päivinä.
sain kehuja ja välillä minua moitittiin kielioppivirheistä. moittimiset tuntuivat välillä lannistavan mutta ajattelin: pohjalta ei ole kuin yksi suunta ja se on ylös. päätin näyttää närhen munat ja tehdä aina vain parempia ja hauskempia juttuja. ehkä onnistuin ehkä en. välillä tuntui että juttujani kehutaan. välillä tuli taas takapakkia.
puolessa välissä harjoittelua olin sitä mieltä että parempaa harjoittelupaikkaa saa hakea. kissojen ja koirien kanssa.
työporukka on toimituksessa ihan huippu. kaikki olemme kavereita keskenämme ja jos välillä jollain on vähän paha mieli niin hän saa tarvitsemansa piristyksen. opin harjoitteluaikanani paljon uutta. näin ja koin erilaisia asioita. monipuolisesti sain juttuja tehdä ja toivon että henkilöille joita olen jututtanut on jäänyt minusta hyvä maku suuhun.
nyt haluankin kiittää teitä hyvät lukijat. toimituksen väki ja koko ihmisjoukko joita olen tavannut harjoittluni aikana. olette olleet ihania ja tehneet työntäyteläisestä kesästäni elämisen arvoisen. vaikka välillä olenkin ollut pahalla mielellä ja kärtynnyt kaikille. olette silti jaksaneet minua ja opettaneet ja ohjanneet minua elämäntiellä.
koko tämä toimitus ja tämä kesä on ollut välillä yhtä hullunmyllyä. luulen että kun joskus palaan tänne mionua oottaa uudet haasteet ihanat lukijat ja mahtava toimittajien joukko joka varmasti hymyilee minulle vielä. nyt harjoitteluni on lopussa. mieleni on haikea ja minun sydämeeni jää kasa kauniita muistoja ja ihana, ah niin ihana ikävä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti